Sunday 24 March 2013

Pencer0b0han di LAhad dATU

Sabah diceroboh

assalamualaikum..

ha..jawablah salam tu dulu. bagi salam sunat je, jawab salam wajib. 
ohh..dah jawab. bagus tu..

baru2 ini, pencerobohan di lahad datu, sabah ni telah banyak mengorbankan anggota tentera malaysia. antaranya termasuklah Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24 n Ahmad Farhan Roslan, 21 yang telah terkorban pd 12 mac 2013. malah, ada juga anggota polis yang terkoban. sebelum saya teruskan, marilah kita sedekahkn al-fatihah kepada mereka yang telah terkoban ini.

AL-FATIHAH

sebenarnya, saya takut sejarah hitam di negara kita kembali lagi. sanggupkah kita memakan ubi kayu setiap hari, diseksa, dibunuh dgn kejam..n banyak lg peristiwa hitam yg tidak disangka akn berlaku. korang bayangkanlah. bersyukurlah kita kpd Allah SWT kerana negera kita masih lagi MERDEKA, bebas dari penjajah.
Alhamdulillah..

pesoalannya, kenapa Lahad Datu diceroboh..
sejarah mengatakan bahawa sebahagian rakyat Sabah adalah migrasi dari Filipina n sebahagian Sulu. oleh itu, tidak hairanlah jika terdapat
hubungan antara rakyat Malaysia dengan pemberotak Sulu.
yang pasti, penceroboh mahu merampas Sabah dari negara kita.

sebenarnya saya bukan tahu sangat tentang pencerobohan ni..
eh..diye ni..tak tahu tp ad hati nak bagitau orang.
takde la..tak salahkan kita kongsi ilmu walaupun ilmu tu sikit. saya tau ramai pembaca blog saya ni lebih berilmu dari saya. kalau korang juga nak kongsi ilmu, bolehlah letakkan di ruangan komen.

masih banyak lagi apa yg sy nak kongsikan kpd korang, tapi takut mencetuskn isu2 politik. saya juga
takut tersalah bagi maklumat kpd korang.

sekian.......

0 comments:

Post a Comment