Thursday 28 March 2013

Dah Mohon IPTA yg Korang nk Masuk?

Assalamualaikum..



Setelah mendapat keputusan SPM/STPM, mesti ada diantara korang yang nak pergi ke IPTAkan. Takkan nak duduk rumah goyang kaki je kot. Korang dah mohon ke belum kemasukan ke IPTA ni?? Kalau belum, korang boleh mohon disini. Disini bukan sahaja untuk kemasukan ke IPTA,  tapi juga untuk kemasukan ke POLITEKNIK, INSTITUSI, dll.

Sebelum itu, korang perlu beli no. pin dulu untuk membuat permohonan ni. No. pin ni korang boleh dapatkannya di BSN. Permohonan ni telah lama bermula sejak 7 Januari 2013 hingga 15 April 2013. Oleh itu, saya tak hairan pun jika korang dah mohan. Korang boleh dapatkan informasi semasa dan juga membuat permohonan disini.

Dah mohon..?

Ha...Semasa korang membuat permohonan tu, korang kena pilih program IPTA mana yg korang nak masukkan. Sekarang keputusan SPM/STPM dah pun keluarkan. Jadi korang boleh semak sama ada korang layak ke tak masuk program IPTA yg telah korang mohon. Korang klik disini untuk semak.

Jika ada program IPTA yg korang tak layak untuk masuk, korang bolehlah kemaskini permohonan korang dengan memilih program IPTA yg korang layak selagi tempoh masih ada dan korang belum kemaskini sebanyak 3 kali. Dengan ini, peluang untuk permohonan korang diterima lebih cerah. Ni cadangan saya je dan saya tak paksa pun. Apapun, jika korang  tetap juga nak masuk program IPTA tersebut..korang mohon la dulu..rezeki Allah tiada siapa yg tahu.


Sekian..

0 comments:

Post a Comment