Thursday, 21 March 2013

Ambil Result SPM

Assalamualaikum..

Hari ini, hari yang paling mendebarkan bagi saya dan pelajar2 SPM tahun 2012. Apa taknya, hari ini 21 Mac 2013 result SPM keluar. Saya pun tak tahu nak kata macam mana tapi memang rasa jantung ni 'dup dap dup dap', ada masa tu sampai tak boleh bernafas dengan betul.

Tapi ok la.. Walaupun result saya tak secemerlang macam kawan2 saya yang lain dan tak sehebat korang, saya bersyukur sangat2 kepada Allah SWT kerana memberi peluang kepada saya untuk berusaha mencapai kejayaan yang lebih baik di masa akan datang. Kepada yang dapat result kurang memuaskan tu janganlah bersedih ataupun bersusah hati. Semua yang berlaku adalah qada dan qadar Allah SWT sebagaimana yang tercatat dalam rukun iman yang ke-6 bagi umat Islam dan pasti ada hikmah disebaliknya.

Kepada yang cemerlang tu tahniah saya ucapkan, tapi jangan gembira sangat kerana perjalanan korang masih jauh. Yang pasti korang akan sambung belajar tak kiralah korang nak ambil diploma, matrik, asasi ataupun STPM. Ni bukan saja untuk yang cemerlang, tapi juga untuk yang kurang cemerlang mahupun yang gagal sekali dalam SPM. Jangan jadikan result SPM korang yang 'teruk' tu menghalang korang terus belajar seterusnya meraih kejayaan di masa akan datang, yang pasti korang tidak akan putus asa.

Korang mesti tertanya-tanyakan..berapa A yang saya dapat??

Ha..cuba korang teka.
Semua subjek yang saya ambil 10.
Jadi adakah saya dapat 10A ataupun 9A ataupun 2A..Cuba teka.

Ha..betul tu. Saya dapat 5A je, alhamdulillah la tu. Saya dapat 2A+, 2A, 1A-, 3B+, 1B dan 1C.

Mari kita lihat sikit muka orang ambil result.



                                                


Kedua-dua gambar ni dari sekolah saya, Sekolah Menengah Teknik Terangganu. Mohon maaf dari saya kerana gambar ni tak cantik pun. Saya pun bukannya pandai sangat tangkap gambar. Tapi sayang, saya tak dapat tangkap gambar pelajar straight A. 

Akhir kata, saya doakan korang dapat mencapai kejayaan yang korang impikan di dunia mahupun di akhirat.

Sekian..

2 comments:

Post a Comment